Kako si olakšati trudnoću?

Tijelo buduće majke u trudnoći prolazi kroz niz promjena. Samo neke od njih su jasno vidljive golim okom. Anatomske i fiziološke promjene u organizmu buduće majke omogućuju plodu, budućem djetetu, nužne uvjete za njegov rast i razvoj.
Kvalitetna prehrana tijekom trudnoće važna je kako za majku tako i za njezino buduće dijete. Bjelančevine omogućuju plodu da stvara i obnavlja vlastite stanice, ugljikohidrati mu daju energiju, dok masnoće potpomažu stvaranje živčanog sustava djeteta. Raznolika prehrana treba sadržavati mlijeko i mliječne proizvode, meso, jaja, ribe, povrće i voće (zbog vitamina), žitarice i proizvode od žitarica, krumpir i mahunarke, masnoće (maslac, ulje, vrhnje). Slatkiši nisu zabranjeni, bogati šećerom izvor su energije koja se brzo stvara. No, ne pretjerujte sa slatkišima. U organizam treba unositi dovoljno tekućine, osobito vode.
Pospanost u početku trudnoće normalna je pojava, nestaje nakon trećeg mjeseca trudnoće, a uzrok su joj hormonske promjene u organizmu. Iskoristite stoga svaku mogućnost koja vam se pruži da se odmorite i naspavate. Iako je pospanost u ranoj trudnoći češća, nije rijetka ni nesanica. Položaj u kojem spavate prilagodite veličini svoga trbuha. U početku je to položaj koji vam i inače najviše odgovara. Kasnije spavajte na lijevome boku jer će vam trbuh onemogućavati spavanje potrbuške, a dugotrajno pak ležanje na leđima, zbog pritiska maternice na donju šuplju venu koja vodi krv iz donjih dijelova tijela prema srcu, može izazvati osjećaj nesvjestice.
Odmor, uravnotežena prehrana, izbjegavanje cigareta i alkohola povoljno utječu na kožu trudnice. Za njegu lica i tijela preporučuju se proizvodi koji ne izazivaju alergije. Savjetuje se mazanje trbuha, bedara i dojki hranjivim kremama, kako bi se sačuvala gipkost kože. Kreme ne mogu spriječiti nastanak strija, ali one se i ne javljaju samo zbog povećane tjelesne težine nego i zbog smanjene gipkosti kože, što može biti posljedica nasljeđa.
Odjeća u trudnoći treba biti udobna i ne smije stezati. Toplo se preporučuje i inače nošenje pamučnog donjeg rublja kako bi izbjegli alergije i gljivične bolesti. Stoga i trudnice ne bi trebale nositi rublje izrađeno od sintetičkih materijala, jer su one ionako sklonije gljivičnim infekcijama.
U trudnoći je ravnoteža tijela poremećena te se trudnice često spotiču i padaju. Stoga ne trčite za tramvajem ili autobusom, pripazite da se ne poskliznete i ne spotaknete hodajući po stepenicama. Znači poštujte pravilo - ne žurite dok hodate. U trudnoći se ne preporučuje nošenje obuće s visokim potpeticama koja otežava održavanje ravnoteže, ali ni nošenje čizama jer stezanje listova može biti razlog otjecanju nogu i stopala.
Ako ginekolog nije odredio strogo mirovanje poželjna je tjelovježba. Svakodnevno učinite nekoliko jednostavnih vježbi, to će pospješiti cirkulaciju, održati gipkost tijela te pomoći da se olakšaju mogući bolovi u leđima. Opis vježbi i upute za njihovo  pravilno izvođenje mogu se naći u priručnicima o trudnoći koji se mogu nabaviti u knjižarama. Održavaju se i tečajevi pod stručnim vodstvom na kojima ćete naučiti vježbe prilagođene trudnicama i njihovoj gestacijskoj dobi.
Spremate li se na put, pogotovo duži, svakako je nužno nekoliko dana prije obaviti pregled kako bi ginekolog utvrdio da li se trudnici uopće savjetuje putovanje. Putuje li se automobilom vozač mora polagano voziti i tijekom putovanja svakih dva sata praviti pauze na odmorištima kako bi trudnica mogla malo prošetati. Za vrijeme puta se preporučuje, pogotovo u ljetnim mjesecima, piti dosta tekućine. Najbolji način putovanja u trudnoći, posebno ako je riječ o velikoj udaljenosti, svakako je zrakoplovom. Pred kraj trudnoće (nakon 8. mjeseca) zrakoplovne tvrtke traže pismeno dopuštenje liječnika za takav način prijevoza, kako bi se izbjegla mogućnost porođaja u zrakoplovu. I putovanje vlakom je udobno jer trudnica tijekom puta može prošetati po vlaku.
Sa sobom na put obavezno treba ponijeti svu dokumentaciju o trudnoći (trudničku knjižicu ili drugi dokument iz kojeg je vidljiv dosadašnji tijek trudnoće), kao i dokument u kojem je navedena krvna grupa i Rh-faktor.
Tijekom odmora na moru u ljetnim mjesecima preporučuje se boravak u hladovini. I u tom slučaju se treba zaštiti kremama sa zaštitnim faktorom (koje se kupuju u ljekarnama) te imati sunčane naočale i kakvo pokrivalo za glavu. Ako ginekolog nije drugačije odredio, plivanje se preporučuje kao dobra gimnastika za trudnicu, kao i šetnje, pogotovo predvečer kad popusti vrućina.
Ako se pojave bilo kakve smetnje tijekom boravka na odmoru (povišena temperatura, kontrakcije, krvarenja) obavezan je pregled kod najbližeg ginekologa.
O svemu što vas zanima, a povezano je s vašom trudnoćom, porazgovarajte s ginekologom kod kojeg se redovito kontrolirate.

Mr.sc. Danka Mirić Tešanić, dr.med.


Blizanačka trudnoća i porod
U fiziološkoj i na prirodan način nastaloj trudnoć. opširnije
Sunčanje u trudnoći
Uvriježeno je mišljenje da je preplanuli izgled od. opširnije
Plivanje u trudnoći
U eri modernog načina života sve više žena pronala. opširnije
Promjene i njega kože u trudnoći
U trudnoći dolazi do mnogobrojnih promjena u koži,. opširnije
Prije trudnoće
Prije trudnoće važno je provjeriti ima li u vašoj . opširnije
Pretplata
Vicevi
Igre
Foto