rekreacija u trudnoći

Rekreacija u trudnoći

Rekreacija u trudnoći
Trudnoća nije bolest, štoviše, ona je potpuno prirodno stanje žene u ljudskoj želji za prokreacijom i ako nema komplikacija tad ne postoji niti jedan dobar razlog da trudnice od početka do kraja trudnoće prestanu vježbati. Jasno, ovisno o stupnju trudnoće, tj. tjednima razvoja embrija, vježbanje mora biti prilagođeno i usuglašeno s ginekologom koji vodi trudnoću. Općenito gledano, postoje tri faze u kojima buduće majke imaju prigodu ne samo nastaviti s uobičajenom rekreacijom, nego i vježbanjem si olakšati porod.

U prvom tromjesečju trudnoće valja malo usporiti i potruditi se da se tijelo ne opterećuje, treba svakako postojati svijest o rastu novog života koji je krhak. U drugom tromjesečju buduća majka navikava se na sve veći trbuh, pomalo je zbog njega i nespretna, no trudnoća je sigurnija i stabilnija. U posljednjem tromjesečju trudnoće rekreativne aktivnosti valja birati pažljivije zbog manje pokretljivosti u području trupa, težem održavanju ravnoteže, pa i težem disanju.

S obzirom na sve, trudnice bi morale pažljivo birati način rekreacije s obzirom na stupanj trudnoće, a neki od sportova koji pomažu ostati u formi i pripremiti se za porod su nordijsko hodanje, joga i pilates, plivanje, planinarenje (jednostavne ture), vježbanje na lopti i tjelovježba u prirodi. Bez obzira na odabir vrste rekreacije obavezno treba paziti na intenzitet vježbanja, baš kao što je jako važno da se vježba na otvorenom, na svježem zraku i u hladu tijekom ljetnih mjeseci.
rekreacija u trudnoći
“Trudnica koja provodi barem neki oblik terapijskog vježbanja tijekom trudnoće može smanjiti rizik od ozbiljnijih promjena mišićno-koštanog sustava tijekom i poslije trudnoće, olakšati porod, smanjiti osjećaj napornog truda i osigurati brži i lakši oporavak poslije poroda. Posebno je važno izdvojiti pozitivan utjecaj na smanjenje poslije porodne inkontinencije i problema u spolnom odnosu”, tvrde stručnjaci.
rekreacija u trudnoći
Na kraju naglasimo možda i najvažniju činjenicu: bez obzira na izbor rekreacije tijekom trudnoće, svaka trudnica se prije početka vježbanja svakako mora posavjetovati s liječnikom i ginekologom, te u dogovoru s njima vrlo pažljivo birati ritam treninga. I da, ne zaboravite na odmor – dobar, dug i kvalitetan odmor nakon vježbanja.

rekreacija u trudnoći

Preuzeto s goout.vecernji.hr

rekreacija u trudnoći